lördag 11 juni 2011

Hittade just en text på facebook som gjorde att jag blev mer rörd än jag tror jag någonsin blivit tidigare i mitt liv. Känslan var obeskrivbar när jag läste den. Känner mig som den mest lyckligt lottade i värden. Det här hade min stora tjej skrivit till sin lillasyster.....


Emelie Linnéa Olsson, 
min syster. 


Jag har känt dig i tolv år, nej, tolv och ett halvt år.
Alltid haft någon vid min sida. 
När det har varit jobbigt hemma har du alltid fattat hur det är.
Alla minnen tillsammans, både dåliga och bra.
Alla gånger vi skrattat tillsammans. 
Varit uppe hela natten och bara snackat, 
eller alla promenader vi också bara snackat och snackat.
Bara för att vi kommit på en ny idé som vi inte kan släppa.
Planerat, tänkt, skrattat. 
Helt entusiastiska åt en idé som vi släpper nästa dag.
Du kör din stil och är dig själv, och det är så jävla underbart med dig.
Du är ett och ett halvt år yngre men känns ofta som en storasyster för mig.
Vi bråkar en del, men allt det roliga jämnar ut det.
Du skäller och blir sur på mig hela tiden, 
nu får jag väl tillbaks sen förut då det var jag som var så mot dig.
Många tycker att vi är lika, tror att vi är tvillingar.
Ingen kan ta dig ifrån mig, aldrig.

Jag vill att du ska veta en sak syster,
jag älskar dig och kommer alltid att göra det. ♥