onsdag 27 januari 2010

Ett inlägg om allt möjligt....

Konstigt...Det händer inget när jag klickar för att lägga till en bild... Ja, ja får hoppa över det den här gången.

Jag har en del nya smycken som väntar på att bli fotograferade. Men en hel del tid har ägnats åt en återupptäckt passion, nämligen att sy. Och eftersom jag numera har ett helt rum till mitt pysslande har jag även kunnat infria en av mina gamla drömmar. Att ha ett riktigt syrum. Så i söndags åkte jag och lilltjejen till Ikea och köpte en till skrivbordsskiva med justerbara ben, så nu har jag ett perfekt tillklippningsbord där också. Än så länge har det blivit ett par väskor och necessärer i en blandning av nya tyger (som har legat i en kartong i flera år i väntan på inspiration) och secondhandtyger i knalliga färger.

För mig har det varit lite stilltje med försäljning av smycken nu i januari men nu längtar jag efter att göra lite smycken med färg som är så fint till vår och sommar.

En helt underbar vinter har vi ju i år också, så en hel del skidåkning har det blivit, mest på längden, men i helgen blev det en dag med slalom och jag lyckades lära min stora tjej att åka. Så nu när jag kommer få sällskap kommer det definitivt bli mer av det. Det är så otroligt kul att kasta sig nerför backarna på skidor.

Nu kommer det snart en tjej för att hämta ett namnsmycke hon beställt, hoppas hinna med en promenad eller skidtur innan det är dags att åka till jobbet efter hon varit här.

Ha en underbar dag!
/Katarina

3 kommentarer:

  1. Hej du!
    Messini och jag har funderat på vart du tagit vägen nånstans, men nu hajar jag... in i syrummet!!! Kul att höra ifrån dig igen iallafall! Du ska inte tro att du kan vara borta hur länge som helst utan att vi märker det. Kram/
    Marie-Louise

    SvaraRadera
  2. Just det!!! ;)
    Nu hoppas jag få se några sydda ting oxå, va spännande! Jag önskar jag var lika sportintresserad som du, men jag är den där sorten som gillar promenader och ev någon form av dansgymnastik som jag blir riktigt glad av, men just nu rör jag på mig för lite, men det ska det bli ändring på!
    Kram
    fröken messini

    SvaraRadera