fredag 5 februari 2010

Kreativitet, inspiration och en liten sköldpadda.

Mina tjejer verkligen älskar maskotar av olika slag. Beställde Virka amigurumi av Mia Bengtsson när tjejerna sålde jultidningar i höstas (mest för att jag inte hittade någonting jag ville ha, men kände att jag ville köpa något av dem iallafall) Så nu det har blivit en liten sköldpadda framför TV:n till Angelica. (nästan enda sättet att få mig att sitta framför TV:n är att sätta något i händerna på mig) Den blev knappast perfekt, men ganska söt. Lärde sedan Emelie att virka nu när hon varit sjuk och hon har nu åstadkommit den allra sötaste lilla mus. Jag tänkte att de skulle bli självförsörjande med maskotar ;) Hur som helst så fick det igång även virksuget hos mig och jag har hur mycket ideér som helst jag vill förverkliga.

Jag är även sugen att sätta igång att måla mina mörkbetsade möbler i vardagsrummet vita. Massor med saker finns det som jag vill sy också, En turkos väska blev till igår och bild kommer... Jag har några halsband som också ligger och väntar på att bli fotade. Och jag känner också sug efter att göra fler smycken.

Jag känner mig nästan stressad över allt jag vill göra, dels för att jag känner att det finns andra saker jag borde göra istället men också för att det är så många saker jag vill sätta igång med nu

Men den här dagen kommer tillägnas snöskottning, städning och bullbakning. Angelica har önskar i flera år att jag ska baka bullar när hon fyller år, men jag tycker det är så tråååååkigt att baka och jag har lyckats prata mig ur det varje gång. Det konstiga är att jag är ganska bra på att baka bullar och nu när hon fyller 13 år så ska jag i allafall göra en liten uppoffring och uppfylla hennes önskan.

Nä, nu är det dags att dra på sig kläder och greppa snöskyffeln i ett par timmar....

/Katarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar