lördag 20 februari 2010

Vatten..

Just nu känns det så tungt. Min brunn bara strular. Pumpen gick sönder förra helgen och är bytt men fortfarande är det något fel och vi kan inte använda vattnet för det kommer massor med sand och jord i vattnet från brunnen nu och det förstör en massa saker, förutom att det inte går att använda till att dricka eller matlagning. Inte länge sedan jag hade problem med avloppet och fick gräva upp det. Det här är riktigt tufft ekonomiskt. Fy vad jag känner mig gnällig... Men allt brukar lösa sig till slut och jag är övertygad om att även det här kommer göra det :).

Bilden är från vandringen vi gjorde från sommaren förra året. Den får symbolisera både vattnet jag saknar så mycket nu och min längtan efter våren. (Jag har verkligen älskat att vi har haft en riktig vinter, men snöskottningen håller på att ta knäcken på min rygg)

Pysslat lite har jag gjort ändå :) Har fått lite beställningar på både en väska och smycken som jag gjort klart. Och målningen av mina möbler i vardagsrummet går framåt sakta men säkert ;)
Nu är det bäst jag gör mig i ordning och går ut och skottar fram bilden, så jag kan åka och hämta Emelie som sovit i skolan i natt.

/Katarina

3 kommentarer:

  1. Fy sjutton vad trist med brunnen. Man är väl ganska hjälplös när sånt händer och måste ta hjälp av andra. Det är ju sånt som bara SKA funka! Idag är det ju som sagt ännu mera snö igen, fattar inte hur mycket det kan komma? Som tur är är ju vi 2 som hjälps åt med snöröjningen, det är ju jättetungt jobb.
    Vi hörs!

    SvaraRadera
  2. Stackare. Tycker du är jätteduktig och händig med allting, är imponerad av allt du hinner med, jag är värdelös på allt från renoveringar till att skotta snö och sånt, det får karln göra.
    Gnälla måste man få ibland och du med all rätt, hoppas det löser sig. Kram! <3

    SvaraRadera