lördag 6 februari 2010

Turkos väska m.m.

Jag älskar att få ha ett helt rum till mitt pyssel. Det har äntligen börjat landa i mig att jag kan inreda det precis som jag vill, för att det ju faktiskt inte längre behöver få plats för datorer och annat. Ett kvällsprojekt har varit att virka en korg av ett gammalt grönt lakan för att få någon förvaring till mina garner. Det är roligt att kunna ha sakerna framme, men jag vill ha en viss ordning på det för att kunna trivas. Ärligt talat blev den inte världens vackraste formmässigt, men jag blir glad när jag tittar på den. Så här kommer nu bilden på den turkosa väskan. Det kändes nästan som ett omöjligt projekt att få tag på turkost tyg, men tillslut hittade jag ett. Fast det var tunnt, så jag har förstärkt det med vlieseline och har vadderat handtagen, och resultatet blev inte så tokigt. Den här väskan har ett stort innerfack som stängs med en trycknapp, som t.ex. kan rymma en pocketbok. Även den här är till salu och kostar som de andra väskorna 250 kr.
Och slutligen ännu en bild på mitt pysselrum och hur jag förvarar mina väskor. Nedan kan man skymta mitt tillklippningsbord och det som är tänkt att bli nästa väska. Nu ska jag ta och förbereda kalaset vi ska ha idag för min stora tjej som fyller 13 år. Jag kan inte riktigt fatta att hon blivit så stor.
/Katarina

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig sommarväska!Alla är fina!

    SvaraRadera
  2. Ja, syster yster du är verkligen en mångsysslare ,du:=)
    Varifrån har du ärvt din energi måtro? *s*

    Jag e sugen på den mörka väskan med blått på, till Barbro. Finns den kvar?
    Kram, stora-lillasyster :=)

    SvaraRadera