tisdag 15 september 2009



Härligt med en ledig dag i detta underbara väder! Skulle helst av allt ge mig ut på en lång joggingtur i skogen, men har åkt på en irriterande urinvägsinfektion och tänker ge antibiotikan någon dag att verka innan jag börjar utmana kroppen.

Har suttit och letat röda pärlor i olika webshoppar, men inte hittat det jag är ute efter. Det börjar bli dags att förbereda inför smyckesförsäljningen innan jul. Förra året hann jag nätt och jämt med att tillverka efter den stora efterfrågan på julinspirerade smycken. Tänkte vara lite mer förutseende i år.

Bilderna från förra året har urdålig kvalitet och bakgrunden inte direkt den snyggaste. Mest var det en övning för att kunna presentera bilder på ett snyggare sätt framöver. Har en hel del nya smycken som jag tänkt att fota idag.

Nu väntar jag på att syrran ska dyka upp med smala sugrör. Ni vet, den där gamla modellen som man alltid hade två av i glaset när man var liten och någon enstaka gång var på café. Har letat på massor med ställen, men inte hittat. Varför har jag då lagt ner så mycket energi på att hitta dem? Ska ha dem när jag arbetar med silverlera. De har perfekt storlek för att stansa ut ett hål att sätta en ring i, för att kunna ha som upphängning.

/Katarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar