söndag 20 september 2009

Ny dag med nya möjligheter!




Det blev en trevlig kväll i går. Hade gjort tre olika pajer som min konstnärliga lilla tjej gjorde skyltar till så gästerna skulle veta vad de tog. Fast tavlan längst ner till höger är en underbar tavla hon målat som jag ska leta ram till idag.
Krabaten på gruset fick jag i present av mina gulliga tjejer. Den hade de köpt med sig från Kreta till mig. Tack och lov att den inte är riktig ;)

Jag hann med ett par smycken igår också, så nu har jag ett litet lager igen som jag ännu inte fotat. Önskar jag tyckte det var lika kul att fotografera som att tillverka smycken.


Idag har jag lyckats övertala sambon att vi ska åka iväg och shoppa på Ikea :) Vill ha ett nytt överkast och gardiner till sovrummet. Hela vårat hus är ganska stramt med svart, vitt och rött som kontrastfärg. Men väggarna i sovrummet har vi gjort i beige och det sitter en bröstpanel på väggarna därinne som jag lät vara kvar när vi gjorde om där, bara för att det var för mycket jobb med elementrör och foder att ta bort det. Och nu har jag planer på att fortsätta på det temat. Vill ha mjuka lugna färger och kan faktiskt tänka mig någon virkad duk och så därinne. Älskar att åka och shoppa! :)

/Katarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar