måndag 21 september 2009

Kontraster

Tror att jag skrev i något tidigare inlägg att jag älskar kontraster. Och rött och svart är ett exempel på hur jag gillar det.
Men det gäller inte bara färger, utan jag tror att vi människor behöver kontraster i livet. Vi behöver grå, regniga dagar för att uppskatta de soliga. Känner man sig någonsin så frisk och uppskattar det så mycket, som när man nyss varit sjuk? Att jobba för att uppskatta ledighet. Låter som en dröm att slippa jobba, men fråga den som är arbetslös, när dagarna börjar flyta ihop. Kan räkna upp hur många exempel som helst på kontraster som kompleterar varandra och som jag tror är bra för oss fast vi kanske inte alltid ser det så.

Godisarmbandet kallar min dotter det här armbandet för. Hur som helst tycker jag att det piggar upp en regnig och ruskig dag som denna :) (sålt)

/Katarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar